środa, 27 kwietnia 2011

Woda!

Ostatni na zaprzyjaźnionym blogu czytałem o tym jak nauczyć pieska wchodzenia do wody.
Postanowiłem sprawdzić czy psy rasy akita inu lubią wodę.
Moja akita zawsze ma miskę pełną wody, nie, dlatego, że nie pije, ale dlatego, ze dbamy, aby miska była pełna wody.
Powstała kwestia czy będzie możliwa kąpiel pieska! I tu muszę przyznać się do porażki!
Moja akita (a z tego, co czytałem to inne też), gdy na swoje drodze napotka kałużę to z takim pewnym zdegustowaniem omija ją szerokim łukiem. Jeżeli zdarzy mu się wejść do kałuży to mam wrażenie, że naruszyło to jego godność. Zatem nie dziwiło mnie, że nie był zainteresowany kąpielą.
Dlatego też doznałem szoku podczas ostatniego spaceru. W mojej okolicy jest rezerwat. W rezerwacie tym jest część lasu stojąca w wodzie. Widok jest niesamowity!
Mój piesek biegał swobodnie wydeptaną drużką i wtem zatrzymał się nad wodą. Byłem przekonany, ze dalszy scenariusz będzie taki jak zwykle, czyli dużym łukiem obejdzie tą część lasu. A tu pies wszedł do wody i z pełna premedytacją brną dalej. Muszę przyznać, że mnie zamurowało. Nie wiedziałem czy ruszać na pomoc czy stać i cierpliwie czekać na rezultat tego doświadczenia. Woda była płytka i mój piesek, (który nie jest mały) szedł w wodzie - nie wiem czy grunt mu się skończył czy nie, ale w pewnym momencie uszy położył po sobie i zawrócił. I tu powstał problem nie bardzo wiedział jak wyjść, w którą stronę iść! Cała akcja zakończyła się sukcesem.
Ale zaczynam się zastanawiać czy moja akita wejdzie do jeziora i będzie pływać?

1 komentarz:

  1. Akity sa niesamowite. Ale nie wiem, jak tak wielkiego psa, nawet szczeniaka mozna nazywac "pieskiem". Psiskiem raczej;)

    OdpowiedzUsuń