środa, 6 kwietnia 2011

Szkolenie cz. 2

Poprzednio pisałem jak uczyłem mojego psiaczka siadać. Dzisiaj siadanie to standard, reaguje na komendę głosową oraz gest ręki!
Rozpoczęliśmy zatem naukę komendy waruj.
Pozycja wyjściowa - siad, następnie smakołyk znajdujący się w zamkniętej ręce podsuwałem mu pod pysk i kierowałem dłoń ku ziemi. Piesek siedząc, pochylał się i kład. Moja akitka szybko zrozumiała, o co mi chodzi. Każdy spacer to powtarzanie ćwiczeń od 3 do 7 razy. Po paru dniach dołączyłem do tego komendę głosową.
Gdy piesek już wykonywał polecenie "waruj" dołożyłem do nauki gest ręką, symbolizujący komendę.
Mam dylemat czy uczyć go komendy leżeć. Może mu się mylić. To tak jak "zostań" i "zostaw"! Ja nauczyłem mojego pieska komendy "nie rusz" co nie będzie mu się myliło z "zostań"!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz